Publicidad Global

LOS GANADORES SE CONOCERÁN MAÑANA

Cannes Lions: 177 finalistas latinos de Creative Data, Direct, Media, PR y Social & Influencer

(Cannes, miércoles 22 de junio de 2022, 5 pm hora local - Por enviados especiales) - Los finalistas se distribuyen así entre Brasil (77), Estados Unidos hispano (30), España (18), Colombia (15), Honduras (8), Argentina (6), México y Perú (5 cada uno), Portugal (4), Chile (3),  El Salvador y Puerto Rico (2 cada uno) y Bolivia y Ecuador (1 cada uno). En la nota, los finalistas.

Cannes Lions: 177 finalistas latinos de Creative Data, Direct, Media, PR y Social & Influencer
La región sumó 177 finalistas.

CREATIVE DATA

A01 (Data-enhanced Creativity)

-KFCopypaste, de PS21 para KFC, España

A02 (Data-driven Targeting)
-Data For Store, de Draftline Buenos Aires para Quilmes, Argentina

A03 (Data-driven Consumer Product)

-Data Tienda, de DDB México para Wecapital, México

A04 (Data Storytelling)

-Black Characters, de FCB Brasil para Revista Raça, Brasil

A07 (Use of Real-time Data)

-Billy The Watcher, de Leo Burnett Bogotá para Pony Malta, Colombia
-The Real Airdrop, de AKQA para Garena, Brasil

A08 (Social Data & Insight)

-Billy The Watcher, de Leo Burnett Bogotá para Pony Malta, Colombia
-Black Characters, de FCB Brasil para Revista Raça, Brasil

A09 (Creative Data Collection & Research)

-The Gaming Profile, de Sancho BBDO Bogotá para Bancolombia, Colombia
-Gaming Away To College, de Artplan Rio de Janeiro para Estácio, Brasil
-A Letter from the World, de VMLY&R Bogotá para Write for Rights, Colombia



DIRECT LIONS

A01 (Food & Drink)

-
Oreo Thins Protection Program, de The Community Miami para Oreo Thins. Estados Unidos

A05 (Retail)

-The impossible combo, de David San Pablo, Zubi Advertising para Burger King, Brasil / Estados Unidos
-Keep It Real Meals, de David Madrid y David Miami para Burger King, España/Estados Unidos

A09 (Not-for-profit / Charity / Government)

-Missing Stock, de Wunderman Thompson Bogotá para International Foundation for Reunion y Mudi 3D & AR Studio, Colombia
-The refugee Jatoba, de Africa DDB San Pablo, para Articulation of Indigenous Peoples of Brasil, Brasil
-Los Santos +3ºC, de VMLY&R San Pablo para Greenpeace, Brasil
-Morning after island, de Ogilvy Honduras para Grupo Estratégico Pae, Honduras

B03 (Use of Ambient Media: Large Scale)

-Malnutrition labels, de L&C Nueva York para Dole Sunshine Company. Estados Unidos
-Whopper heist, de We Believers, Brooklyn para Burger King. Estados Unidos

B04 (Use of Broadcast)

-The Foamy Haircut, de Africa DDB para Brahma Beer, Brasil

C03 (Use of Real-time Data)

-Data Tienda, de DDB México para Wecapital, México
-Billy The Watcher, de Leo Burnett Bogotá para Pony Malta, Colombia

C04 (New Realities & Voice-activation)

-Call Of Duty - Vanguards Of Photography, de Gut Miami para Activision, Estados Unidos

C06 (Gaming)

-The Most Wanted Portrait, de Sancho BBDO para Alcaldía De Soacha, Colombia
-E-nterpreters, de Fahrenheit DDB, Ka&O Films and Content Lima, Lunatic Lima y Nativo Post Lima para Pilsen Callao, Perú
-Los Santos +3ºC, de VMLY&R San Pablo para Greenpeace, Brasil
-Heinz Hidden Spots, de Gut San Pablo para The Kraft Heinz, Brasil
-Burger glitch, de David San Pablo para Burger King, Brasil

D01 (Use of Digital Platforms)

-E-nterpreters, de Fahrenheit DDB, Ka&O Films and Content Lima, Lunatic Lima y Nativo Post Lima para Pilsen Callao, Perú
-Missing Stock, de Wunderman Thompson Bogotá para International Foundation for Reunion y Mudi 3D & AR Studio, Colombia
-The Pirate Match, de Mirum Agency Brasil para Directvgo, Brasil
-The eye tracker, de De La Cruz Ogilvy para Supermax Online, Puerto Rico

D02 (Use of Mobile)

-Whopper heist, de We Believers, Brooklyn para Burger King. Estados Unidos

D03 (Use of Social Platforms)

-Black Characters, de FCB Brasil para Revista Raça, Brasil
-Boycott ads, de Publicis Italia, Publicis Buenos Aires para Heineken, Italia / Argentina
-Duet Delivery, de David San Pablo para Burger King, Brasil

D05 (Co-creation & User Generated Content)

-Black Characters, de FCB Brasil para Revista Raça, Brasil
-Heinz Hidden Spots, de Gut San Pablo para The Kraft Heinz, Brasil

E03 (Experience Design)
-
Los Santos +3ºC, de VMLY&R San Pablo para Greenpeace, Brasil

E04 (Launch / Re-launch)

-Popeyes - We Come In Piece, de Gut Miami para Popeyes Louisiana Kitchen, Estados Unidos

F03 (Single-market Campaign)

-Native Sportscasters, de We Believers, Brooklyn, para Corona Beer, Estados Unidos

F04 (Social Behaviour)

-The Pirate Match, de Mirum Agency Brasil para Directvgo, Brasil
-Unbreakable courts, de Africa DDB para Budweiser, Brasil

F05 (Cultural Insight)

-The uniform that never existed, de TracyLocke Brasil para Centauro, Brasil
-Violet month, de Wunderman Thompson San Pablo, para Avon, Brasil
-The First Car Showroom Inside A Bus, de Ogilvy El Salvador para Kia, El Salvador
-Morning after island, de Ogilvy Honduras para Grupo Estratégico Pae, Honduras
-Native Sportscasters, de We Believers, Brooklyn, para Corona Beer, Estados Unidos

F06 (Breakthrough on a Budget)

-Audio Guides of the Truth, de Made y Rainbow Lobster para Yankuik Anahuak Foundation for the Rescue of Mexican Heritage, México/Estados Unidos

F07 (Corporate Purpose & Social Responsibility)
-The refugee Jatoba, de Africa DDB, San Pablo, para Articulation of Indigenous Peoples of Brasil, Brasil
-Letters for a law, de BBDO Chile, Huechuraba, para la Fundación El Hérbologo, Chile
-Morning after island, de Ogilvy Honduras para Grupo Estratégico Pae, Honduras
-Malnutrition labels, de L&C Nueva York para Dole Sunshine Company. Estados Unidos
-Plastic Fishing Tournament, de We Believers Nueva York, para Corona Beer. Estados Unidos

F08 (Market Disruption)

-Cash Everywhere, de Ogilvy, La Paz para Soulftware SRL, Bolivia
-Fresh System, de Ogilvy Colombia, Bogotá para Carulla , Colombia



MEDIA

A01 (Food & Drink)

-Beercoin, de Propeg Brasil para Mindubier, Brasil

A04 (Automotive)

-Volvo Electric Showroom, de Grey Brasil para Volvo, Brasil

A05 (Retail)

-Trapped In The 90s, de McCann para Ikea, España

A08 (Consumer Services / Business to Business)

-The Break of Silence, de PHD Costa Rica para Inlesco School of Sign Language, Costa Rica

B01 (Use of TV & Other Screens)

-The Break of Silence, de PHD Costa Rica para Inlesco School of Sign Language, Costa Rica
-How To Explain?, de David para Burger King, Brasil

B02 (Use of Audio Platforms)

-Breaking Sirens, de Bar Ogilvy Lisboa para Amnesty International, Portugal
-Native Sportscasters, de We Believers, Brooklyn, para Corona Beer, Estados Unidos

B03 (Use of Print / Outdoor)

-Missing Stock, de Wunderman Thompson Bogotá para International Foundation for Reunion y Mudi 3D & AR Studio, Colombia

B05 (Use of Ambient Media: Large Scale)

-Bihar: Choosing Tomorrow, de BBK Foundation, Bilbao (Bizkaia) y LLYC Madrid para BBK Foundation, España
-The Field Symbol, de Delirio & Twain para FC Barcelona, España

B06 (Use of Events)

-Google-Real Tone, de Gut Miami para Google, Estados Unidos

B07 (Use of Stunts)

-Bihar: Choosing Tomorrow, de BBK Foundation, Bilbao (Bizkaia) y LLYC Madrid para BBK Foundation, España
-The Foamy Haircut, de Africa DDB para Brahma Beer, Brasil
-I Am Working, de VMLY&R para Starbucks, Brasil

B08 (Use of Digital Platforms)

-The Pirate Match, de Mirum Agency Brasil para Directvgo, Brasil
-Los Santos +3ºC, de VMLY&R San Pablo para Greenpeace. Brasil

B09 (Use of Mobile)

-Whopper heist, de We Believers, Brooklyn para Burger King. Estados Unidos

B10 (Use of Social Platforms)

-Tiktokmmercials, de Leo Burnett Bogotá para Davivienda Bank, Colombia
-Trapped In The 90s, de McCann para Ikea, España
-Heinz Hidden Spots, de Gut San Pablo para The Kraft Heinz, Brasil
-Lu From Magalu, de Ogilvy y Magazine Luiza para Magazine Luiza, Brasil

B11 (Use of Technology)

#Realvoicesofpride, de Edelman España S.A. para FELGTB, España
-Missing Stock, de Wunderman Thompson Bogotá para International Foundation for Reunion y Mudi 3D & AR Studio, Colombia

C02 (Use of Real-time Data)

-The Real Air Drop, de AKQA para Garena, Brasil

C04 (Social Data)

-The impossible combo, de David San Pablo, Zubi Advertising para Burger King. Brasil/ Estados Unidos

D01 (Use of Brand or Product Integration into a Programme or Platform)

-Heinz Hidden Spots, de Gut San Pablo para The Kraft Heinz, Brasil
-Royalty Free Bot, de David Bogotá para Budweiser Budxrecords. Colombia

D02 (Use of Branded Content Created for Digital or Social)
-
Los Santos +3ºC, de VMLY&R San Pablo para Greenpeace. Brasil

E01 (Excellence in Media Insights & Strategy)
-Paywall Down, de WMcCann para L’Oreal Paris, Brasil

E04 (Use of Integrated Media)

-Breaking Sirens, de Bar Ogilvy Lisboa para Amnesty International, Portugal
-Mike"s In A Beer World, de FCB Nueva York y FCB Brasil para Anheuser-Busch Inbev, Estados Unidos/Brasil

F01 (Local Brand)

-The eye tracker, de De La Cruz Ogilvy para Supermax Online, Puerto Rico

F03 (Single-market Campaign)

-Native Sportscasters, de We Believers, Brooklyn, para Corona Beer, Estados Unidos
-Nonartificial México, de We Believers, Brooklyn para Burger King México. Estados Unidos

F04 (Social Behaviour)

-The Break of Silence, de PHD Costa Rica para Inlesco School of Sign Language, Costa Rica
-Heinz Hidden Spots, de Gut San Pablo para The Kraft Heinz, Brasil

F06 (Breakthrough on a Budget)

-The First Car Showroom Inside A Bus, de Ogilvy El Salvador para Kia, El Salvador

F07 (Corporate Purpose & Social Responsibility)

-Aquecedores De Estimacao / Heartwarmers, de Fuel Lisboa para Worten, Portugal
-Breaking Sirens, de Bar Ogilvy Lisboa para Amnesty International, Portugal
-Michelob Ultra - Save It See It, de Gut Miami para Michelob Ultra, Estados Unidos hispano



PR

A01 (Food & Drink)

-Heinz Marz Edition, de África DDB para Institutional, Brasil
-Oreo Thins Protection Program, de The Community Miami para Oreo Thins. Estados Unidos
-Sunbrew, de David Miami para Corona, Estados Unidos

A02 (Consumer Goods)

-The Friendly Breakup Collection, de Wunderman Thompson, Lima Talkability Argentina Buenos Aires para FC Home & Deco, Perú

A06 (Travel / Leisure)

-Invaluable Food, de Leo Burnett Madrid para Madrid Fusión, España
-The Field Symbol, de Delirio & Twain para FC Barcelona, España

A08 (Consumer Services / Business to Business)

-Behind the most important job, de Togetherwith, Buenos Aires, para Zonajobs. Argentina

A09 (Not-for-profit / Charity / Government)

-Disability Rally, de Jotabequ Grey para Conapdis, Costa Rica
-I don"t remember, de Hoy Buenos Aires para Alma. Argentina
-Morning after island, de Ogilvy Honduras para Grupo Estratégico Pae. Honduras

B01 (Social Engagement)

-Michelob Ultra - Save It See It, de Gut Miami para Michelob Ultra, Estados Unidos hispano

B03 (Real-time Response)

-Morning after island, de Ogilvy Honduras para Grupo Estratégico Pae. Honduras

B04 (Content Creation & Production)

-New iconic kisses, de Gut San Pablo para Mercado Livre. Brasil

B05 (Content Discovery & Amplification)
-Heinz Hidden Spots, de Gut San Pablo para The Kraft Heinz, Brasil
-Michelob Ultra - Save It See It, de Gut Miami para Michelob Ultra, Estados Unidos hispano

B06 (Innovative Use of Influencers)
-The league among all leagues, de VMLY&R Lima para National Fundraising Campaign. Perú
-The Foamy Haircut, de Africa DDB para Brahma Beer, Brasil
-The legacy of tomiii11, de BBDO Chile, Huechuraba, para Fundación Nuestros Hijos. Chile

C02 (PR Effectiveness)
-Toy Strike, de MRM Worldwide Madrid QMS Comunicacion Madrid para Ministry of Consumption Government of España, España

D02 (Use of Events & Stunts)
-Bihar: Choosing Tomorrow, de BBK Foundation, Bilbao (Bizkaia) y LLYC Madrid para BBK Foundation, España
-Invaluable Food, de Leo Burnett Madrid para Madrid Fusión, España

D04 (Brand Voice & Strategic Storytelling)

-Morning after island, de Ogilvy Honduras para Grupo Estratégico Pae. Honduras
-Sunbrew, de David Miami para Corona, Estados Unidos

E02 (Public Affairs & Lobbying)

-The refugee Jatoba, de Africa DDB, San Pablo, para Articulation of Indigenous Peoples of Brasil. Brasil

F01 (Local Brand)

-The uniform that never existed, de TracyLocke Brasil para Centauro. Brasil
-Unlucky Sponsor, de Paradais DDB Guayaquil para Cris-Sal, Ecuador

F02 (Challenger Brand)

-Stuck In The 80s, de Soko para ABINBEV - Guaraná Antarctica, Brasil

F05 (Cultural Insight)

-Morning after island, de Ogilvy Honduras para Grupo Estratégico Pae. Honduras

F06 (Breakthrough on a Budget)

-Audio Guides of the Truth, de Made y Rainbow Lobster para Yankuik Anahuak Foundation for the Rescue of Mexican Heritage, México/Estados Unidos

F07 (Corporate Purpose & Social Responsibility)

-Behind the most important job, de Togetherwith, Buenos Aires, para Zonajobs. Argentina
-Morning after island, de Ogilvy Honduras para Grupo Estratégico Pae. Honduras
-Michelob Ultra - Save It See It, de Gut Miami para Michelob Ultra, Estados Unidos hispano
-Malnutrition labels, de L&C Nueva York para Dole Sunshine Company. Estados Unidos



SOCIAL & INFLUENCER

A01 (Food & Drink)

-The Foamy Haircut, de Africa DDB para Brahma Beer, Brasil
-Heinz Marz Edition, de África DDB para Institutional, Brasil
-Pause is power, de Publicis México, Publicis Italia Milan, Leo Burnett Chicago para Powerade, México/Italia

A05 (Retail)

-
The virtual nodule, de VMLY&R San Pablo para Amaro. Brasil
-Duet Delivery, de David San Pablo para Burger King, Brasil
-Lu From Magalu, de Ogilvy y Magazine Luiza para Magazine Luiza, Brasil
-Burger glitch, de David San Pablo para Burger King. Brasil

A06 (Travel / Leisure)

-Invaluable Food, de Leo Burnett Madrid para Madrid Fusión, España

A09 (Not-for-profit / Charity / Government)
-I don"t remember, de Hoy Buenos Aires para Alma. Argentina
-Los Santos +3ºC, de VMLY&R San Pablo para Greenpeace, Brasil
Sink this island, de Almap BBDO, San Pablo, para Un Global Compact. Brasil

B02 (Audience Targeting / Engagement Strategies)

-Burger glitch, de David San Pablo para Burger King. Brasil

B03 (Real-time Response)

-Breaded Cars, de PS21, Madrid para KFC, España

B05 (Brand Storytelling)

-Heinz Marz Edition, de África DDB para Institutional, Brasil
-Unbreakable courts, de Africa DDB, San Pablo, para Budweiser. Brasil

B06 (Innovative Use of Community)

-KFCopypaste, de PS21 para KFC, España
-Black Characters, de FCB Brasil para Revista Raça, Brasil
-Unbreakable courts, de Africa DDB, San Pablo, para Budweiser. Brasil
-Burger glitch, de David San Pablo para Burger King. Brasil

C01 (Organic Reach & Influence)
-
The legacy of tomiii11, de BBDO Chile, Huechuraba, para Fundación Nuestros Hijos. Chile
-Los Santos +3ºC, de VMLY&R San Pablo para Greenpeace, Brasil

C02 (Partnerships)
-Heinz Hidden Spots, de Gut San Pablo para The Kraft Heinz, Brasil

C03 (Innovative Use of Influencers)
-You Are A Gamer and YouDon’t Know It, de Multiopticas, Madrid y LLYC Madrid para Multiópticas, España
-The refugee Jatoba, de Africa DDB, San Pablo, para Articulation of Indigenous Peoples of Brasil. Brasil
-Donation Squad, de Publicis Colombia para Pony Malta, Colombia
-Sink this island, de Almap BBDO, San Pablo, para Un Global Compact. Brasil
-Lu From Magalu, de Ogilvy y Magazine Luiza para Magazine Luiza, Brasil

D04 (Co-Creation & User Generated Content)

-The Foamy Haircut, de Africa DDB para Brahma Beer, Brasil

D05 (Social Commerce)

-KFCopypaste, de PS21 para KFC, España

E01 (Multi-platform Social Campaign)

-The Foamy Haircut, de Africa DDB para Brahma Beer, Brasil

E03 (Social Purpose)

-Don"t Join Us Yet, de Zavalita Brand Building Para Perú Te Quiero, Perú
-Dignity to Flow, de Wunderman Thompson para Johnson & Johnson, Brasil
-Project “Inumeráveis”, de Rise Nueva York & Partners e Inumeraveis San Pablo para Inumeraveis, Estados Unidos / Brasil
-Tag The Game, de Lola Mullenlowe, Madrid para OMO, España
-Tiktok Teachers, de DDB México para Federación Mexicana De Sordos A.C (FEMESOR), Centro Para La Inclusión Social, México
-The refugee Jatoba, de Africa DDB, San Pablo, para Articulation of Indigenous Peoples of Brasil. Brasil
-Unbreakable courts, de Africa DDB, San Pablo, para Budweiser. Brasil
-Donation Squad, de Publicis Colombia para Pony Malta, Colombia
-Michelob Ultra - Save It See It, de Gut Miami para Michelob Ultra, Estados Unidos hispano

F03 (Single-market Campaign)

-Sink this island, de Almap BBDO, San Pablo, para Un Global Compact. Brasil

F04 (Social Behaviour)
-The Foamy Haircut, de Africa DDB para Brahma Beer, Brasil

F05 (Cultural Insight)

-Violet month, de Wunderman Thompson, San Pablo, para Avon. Brasil
-The Foamy Haircut, de Africa DDB para Brahma Beer, Brasil

F07 (Corporate Purpose & Social Responsibility)
-The refugee Jatoba, de Africa DDB, San Pablo, para Articulation of Indigenous Peoples of Brasil. Brasil
-Unbreakable courts, de Africa DDB, San Pablo, para Budweiser. Brasil
-Go On, de África DDB para Institutional, Brasil
-Pause is power, de Publicis México, Publicis Italia Milan, Leo Burnett Chicago para Powerade, México/Italia

Redacción Adlatina

Por Redacción Adlatina

Compartir nota